מפצירים במסעדות 'בנדיקט' לעבור לביצי חופש

חברים יקרים אנא חתמו על העצומה הראשונה שלי.
אתם יודעים שאני לא צמחוני (חוץ מבימי חול) אבל עדיין אפשר לתקן קצת את העולם – אז תזרמו.

איזה מוזר לכתוב את המילים אלו! אני נשמע כמו בן-אדם אחר, אפילו בפני עצמי. ועדיין. אני רוצה להמשיך לאכול בבנדיקט, וזה הפך לבלתי אפשרי אחרי שביקרתי בלול מודרני תעשייתי. זה היה מבהיל.

ביקרתי גם בלול חופש. הוא ענק, יש להן מרחב לנוע, והן חיות חיים אמיתיים יותר. חיים שלא משמשים אך ורק למטרה בודדת. זה רחוק מאידאלי, נכון, אבל עדיין עדיף שבעתיים.

בקיצור, אם אתם לא חותמים – אפשר בשם בדוי שתמיד הייתם רוצים שיקראו לכם- אז אתם נקניקים. בעצם תרנגולות. בעצם בעלים של לולים תעשייתיים ומביכים לאנושות.

_20130503_132555_

והרי העצומה:

רשת 'בנדיקט' מכינה ארוחות מצוינות. אלא שרובן מבוססות על ביצי סוללה. בכלובי הסוללה דחוסות התרנגולות זו אל זו ולעתים זו על גבי זו, ואינן יכולות למתוח כנפיים או לעמוד זקוף. הכלוב כולו עשוי רשת תיל. התכתבתי איתם ושאלתי מדוע אינם עוברים לביצי חופש/ביצים אורגניות. הם אמרו שהם שוקלים זאת. העצומה נועדה לתת רוח גבית לבקשה כך שיפסיקו במהירות האפשרית את השימוש היומיומי באלפי ביצי סוללה מלולים זוועתיים.
נכון. נמתחו ביקורות גם על ביצי חופש ואורגניות. אך עדיין מצבן של תרנגולות בלולי חופש שפוי יותר לאין שיעור. האיחוד האירופי אף קבע איסור הדרגתי על השימוש בכלובי סוללה וכיום צורכים שם רק ביצי חופש.
ביררתי מול בנדיקט את הנושא. סמנכ"ל בנדיקט אף כתב לי שנושא ביצי חופש קרוב לליבו וזה כבר עלה לדיון אינספור פעמים.
אז למה הם מתנדנדים? הנה טענותיו: "לצערי עליית המחיר היא לכיוון ה 2.5 שח לפחות לכל מנה (ברוב המנות שלנו יש יותר מביצה אחת). כמו כן לצערי מנות הדגל שלנו דורשות ביצים טריות ויציבות." הוא לא הצליח להסביר בהתכתבות נוספת מה הבעיה עם ביצי חופש.
באתר של בנדיקט כתוב כי הם מגלמים חווית "כניסה ל…עולם הבנוי על יסודות הטריות והרעננות ומורכב מפינוק וחופש – ערכים שברוחם פועלת חווית הבנדיקט."

האם תמורת מחיר הארוחה אתם רוצים לקבל ערך נוסף, מעבר לטעם, ולהוביל לשינוי?
אם התשובה חיובית בואו נדיר רגליים מבנדיקט עד שזה יקרה. אתם מוזמנים לחתום ולתמוך

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Up ↑

לגלות עוד מהאתר תומר אביטל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר תומר אביטל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא