על הקרב הבא לא יהיה לנו מושג

1. עם "תאגיד השידור החדש" דיברתי על יוזמה משותפת להנגשת הדמוקרטיה. תבוטל.2. סיכמתי השבוע עם ראש דסק התחקירים של גל"צ Avner Hofstein להגביר שיתופי הפעולה סביב כמה תחקירים. יבוטל. לא רק שהחלו לצנזר את כתבותיו – שלשום הוחלט לסגור את דסק התחקירים, ולאבנר שלחו מכתב שימוע לפני פיטורים.
3. בכלי תקשורת אחר הקפיאו פינה שלי כי פחדו פתאום שזה יצבע אותם בגוון ביקורתי מדי (ארחיב בהמשך. עוד מנסה להצילה).

אני אוהב לנופף בתקשורת עצמאית. חולה על עיתונות עצמאית. אבל אנחנו עדיין מזעריים. התקציב השנתי שלנו להכל כולל הכל – הוא שכר חודשי של טאלנט אחד. לכן שת"פים עם כלי תקשורת מסורתיים קריטי – לקידום תחקירים ולהגעה לקהלים חדשים.

נכון, התקשורת המסורתית מסואבת ומחוררת מאינטרסים של עצמה (בגלל זה אנו פועלים מחוצה לה). אלא שפוליטיקאים ובראשם בנימין נתניהו, רכבו על הסלידה שלכם כדי להוליד מפלצת. והמפלצת איננה תקשורת ימנית או מאוזנת. היא תקשורת צייתנית ומטורללת. לא צריך לדמיין איך זה ייראה: קראו מה שכתבתי למעלה. צפו בריקלין מהנהן מול שרה נתניהו. זה כבר פה.
וזה רע. לכולנו. תקשורת צייתנית תחשוף עוולות? ובלי חשיפות נראה לכם שמשהו ישתנה? ואל תחשבו שזה יתהפך לאחר חילופי שלטון: מי ידלל סיקור מלטף?

"אקטיביזם הוא שכר הדירה שאנו משלמים על המגורים בכדור הארץ"

כך אמרה אליס וולקר. אז אני לא מבקש שתצאו להפגין, אבל אני כן מבקש שתבינו את גודל השעה, ושיש בידכם מה לעשות.

אתם יכולים למשל לחזק שלל גופי תקשורת עצמאיים, את חלקם איגדתי בקרן התחקירים העצמאית. אם הם יתעצמו – כולנו נרוויח. שונאים אותנו? פרגנו לעיתונות המסורתית החופשית – עשו מנוי. לאחר העלייה של טראמפ חלה עלייה משמעותית בכמות המנויים בעיתונים שחשפו עליו מידע. האמריקאים הבינו: להיות מנוי על עיתון חופשי זה גם להיות אקטיביסט. גם ניתן להזמין עיתונאים לחוגי בית ולתמוך בהם דרך הרצאות. בקצרה, אפשר וכדאי לפעול.

למה?
כי הקרב על התודעה הוא החשוב ביותר: אם בו נפסיד, על הקרב הבא כבר לא יהיה לנו מושג.

1 thoughts on “על הקרב הבא לא יהיה לנו מושג

Add yours

  1. יפה. אם אנחנו באמצע הדרך לצפון קוריאה, אתה בוודאי המצפן הראשי שלנו.
    למה שלא תפיץ את תחקיריך בפורמט פופולארי?חוכמת ההמונים כבר כאן. המתקוממים הם המון שקט, שחושב בשוגג שהוא מיעוט…
    זה הזמן הקלאסי לפורמט כובש. ברשת. או באיזה ערוץ אלטרנטיבי. או בתקשורת המסורתית, במסווה של תכנית פופולארית עתירת רייטינג. בלי ההמון, שום תמיכה כספית ספוראדית, או הרצאת עיתונאי לא תועיל…

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Up ↑

לגלות עוד מהאתר תומר אביטל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר תומר אביטל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא